Sidor

måndag, juni 10

Oändlig tid

Oj oj nu känner jag att någon form av tidsöverskott resulterar i okontrollerad blogglust.
Först tänkte jag att jag inte skulle skriva något mer av principskäl, men sen kom jag på att motivet för detta var att folk inte ska tro att jag inte har något liv/inte har någon att vara med och därför måste skriva mina åsikter/helt irrelevanta fakta på internet. Sen kom jag på att jag verkligen skiter i vad "folk" tycker och att man får skylla sig själv om man går in på den här sidan.

Jag kan inte förstå vidden av detta "tidsöverskott". Att gå och dricka kaffe med Astrid och sedan gå runt, mållöst, bara för att det är mysigt och göra lite oviktiga ärenden bara för att det är trevligt utan någon som helst tidspress är overkligt. Och nu har jag legat på soffan och läst diverse artiklar av varierande viktighetsgrad, läst tidningar och tittat på ett par intressanta intervjuer. Jag svarade på ett mail som jag skulle svara på, och sen var liksom dagens att göra slut. Det gick så fort. Nu är resten bara tid som jag på något sätt äger. Jag kan inte greppa det. Det får mig även att tro att jag håller på att bli knäpp. I alla fall knäppare än innan. Det tänkte jag på igår också när jag och Astrid diskuterade huruvida städbehovet är en stresseffekt av kontrollbehov eller att man bara har vuxit upp till att tycka att det är trevligt att ha det fint omkring sig. Å andra sidan, hur hemskt är det att vara knäpp egentligen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar