Sidor

tisdag, maj 28

There's light in the wings, hits this system of strings from the side while they swing; see the wires, the wires, the wires!

Phajaaooo krävande dag.
Sista pianolektionen och övning inför denna (sjukt fokuskrävande pga obefintlig grad av förberedelse).
Genomlyssning Mikaeli, gick fint och jag blev "godkänd" woooohooo.
Hade en lite bråttom sekvens av sjunga upp kl 18-18:15 i adolf fredriks församling, rusa till skolan och stämma harpa och sedan hastigt försöka snygga till sig ungefär fem minuter i sju då konserten började 19. Var inte först, tack och lov.
Jazzsångarnas vårkonsert, spelade Sawdust and diamonds och det kändes bra. Kunde komma in väldigt bra i musiken och tror att jag lyckades förmedla känslan i alla fall trots att jag tycker att jag spelade lite slarvigt stundtals i början. Men styrde upp mig efter ett tag :) Och hade som sagt feeling så det kändes som att jag gjorde något "på riktigt".

Imorgon förmiddag konsert med sångarensemblen i St Jacobs k:a, sitter nu och lyssnar in ett Monteverdi-stycke som är det som jag har tyckt varit meckigast. Alltid jobbigt att läsa snabb alla breve när det är massa snabba sekvenser och man är evigt förlorad om man tappar bort sig. Känns iaf rätt stabilt nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar