Sidor

fredag, maj 31

Sista maj

Yeah, bra känsla in da world!
Har haft en episk sekvens hemma av att käka naturgodis, sjunga med i Candy Candy och dansa nyinlärda cha-cha-moves.

Solen har skinit, sista lektionen för året är avklarad (det enda pyttelilla nu är att lämna in min projektrapport) och imorgon är det juni. Jag har två gigs och en liten stipendieutdelning innan det blir sommarlov och en annan typ av arbetsupplägg.
Har varit och provspelat ett piano som kommer till mig på måndag, och som jag kommer få förvalta framöver.
Träden på min gata blommar, stora blekgula klasar.
Har tagit fram sommarkläderna (som visserligen nu ligger i högar på sängen).
Och så har en riktig helg börjat!

Det enda molnet på en annars strålande klar himmel är min fruktansvärt skrala ekonomi.
I ärlighetens namn vet jag inte riiiiktigt hur det ska gå ihop under sommaren, med löner som kommer i efterskott och räkningar som ska betalas. Hur bra var egentligen idén att låna mindre så att inget sparas..?
Varför kommer alla kostnader på en gång? Tv-avgift, bostadskö, och hemförsäkring förutom det där vanliga: bredband/tv/tele, gymkort, hyra, mat. Måste köpa nytt busskort men har seriöst typ inte råd. Ska åka slut min reskassa på kortet och skjuta upp problemet, annars gäller tillsvidare cykel.
Möjligheten finns iofs att ta ut lön från företaget men jag fattar inte riktigt hur man gör det....
Annars får jag väl börja spela på stan/ta sångelever som får betala svart hehe/äta havregrynsgröt.
Kommer inte att ha råd att stämma det nya pianot förrän i höst, lol. Äsch, man ska ändå inte stämma på sommaren får jag tänka.

Nåja. Det löser sig nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar