Sidor

torsdag, maj 16

Om att skriva

Tröttheten..! 
Äntligen är New Sound Made över (även om det var kul, lyckat och trevligt med fina band). Det gick bra att spela och ska bli kul att göra det på måndag igen (Församlingshemmet Hedvig Eleonora k:a, Östermalmstorg, 19:00 fri entré! Opretentiös konsert av förhållandevis pretentiös musik). 

Ingen sovmorgon idag inte. Har haft första repet med blåsarna vilket var himla spännande och kul. Känns verkligen nytt och kul när man skriver för en sättning man inte har jobbat med tidigare och får höra grejer för första gången. Konstaterar att det mesta lät som jag trodde förutom ett par grejer som jag var osäker på om det skulle funka när jag freestylade fritt som blev precis den effekten jag ville ha, och några grejer lät väl ungefär som jag hade tänkt i sound men inte riktigt men så att det ändå funkar och låter intressant. Spännande grej! Det är roligt att skriva musik för andra än jazzmusiker ibland för man har lite olika förhållningssätt till notbilden. 

Har även repat mitt stycke för Viktor och Henning idag för första gången och det var också superintressant! Så himla bra folk. 
Ser fram emot måndag..! Ingen vet än hur det kommer att låta i sin helhet, inte ens jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar