Sidor

onsdag, maj 29

Och med ett pang tog energin plötsligt slut

Strandad i soffan, oförmögen att ta mig upp!
Konserten idag var trevlig och gick bra.

Tog en sväng förbi musik- och teaterbiblioteket för att plocka upp en not inför ett dopgig nästa helg och vilken skatt som finnes där alltså! Att man inte har utnyttjat det tidigare är oförståeligt. Sjukt trevlig och hjälpsam personal och det tycks finnas allt om man bara ringer innan och ber dem ta fram grejer åt en. Så otroligt smidigt! Dagens lilla glädjeämne.

Åh, en annan himla trevlig sak var att jag äntligen hann gå förbi Åhléns och fixa en massa grejer som inte har hunnits med senaste månaden. Två lampor har gått sönder, behövde ett nytt läppstift (behövde och behövde.. det som jag använder varje dag är nu så slut att jag var tvungen att skrapa kanten desperat mot läppen för att få ut någon färg så jag tyckte att det kändes viktigt), har köpt solkräm för året etc. 
Nu ska här hemmet styras upp igen.

Kylskåpet ekar tomt så jag skulle behöva gå till affären men då måste jag först resa mig ur soffan och det känns ju olidligt jobbigt.
Måste även gå och öva harpa, förutom att i lätt hets läsa jazzhistoriaboken eftersom jag har tenta imorgon. 
Men först måste jag resa mig ur soffan..


Världens softaste "på innergården"-häng kombinerat med plugga, här Anna och Gustaf i lördags.


I söndags när jag och Astrid åkte med Mikaeli och sjöng i Uppsala.


Och här, tre timmar fick jag lägga på textförståelse/struktur/vad är det egentligen jag sjunger om på den fantastiska texten som jag fick sjunga igår på konserten. Många ord är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar