Sidor

onsdag, maj 1

O, hur härligt majsol ler

Så var det Valborg igår. Jag byggde lager på lager av ljusa, vårliga kläder, satte på mig den lånade studentmössan (eftersom min egen är allt för "bling"-ig för evenemanget i fråga). Det kändes ändå förvånansvärt trevligt att stå där och faktiskt vara sjukt stolt över att få hålla i just min fana. Att bland alla akademiker få representera något annat, minst lika viktigt.


Sen var jag och hjälpte Astrid att shoppa festgrejer till kvällens körparty. Fem stora kassar på två personer som båda hade rätt stora väskor var ett spännande projekt!


På kvällen sjöng vi alla vårsånger åter på Skansen med Mikaeli, tittade på elden som inte riktigt ville brinna till en början och hade det trevligt i Skogens hus.
Kan för övrigt nämna ironin i att min starkaste gehörsreferens just nu är den sjukaste frasen ur ett Daniel Börtz-stycke som vi sjunger. Det sitter så extremt inpräntat i min hjärna av någon outgrundlig anledning att jag hittills har haft 100%-ig framgång.

Idag pysslar jag med deklarationen, lyssnar på ett solo till gehöret på fredag, ska ta en liten promenad och senare idag har vi rep #1 med mina Neptunus-sångare! Hurra! Det blir kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar