Sidor

torsdag, maj 2

Försöker desperat att glädjas åt det lilla

Idag har varit en bra dag tills allting plötsligt kändes ondskefullt men nu känns det aningens bättre igen.. kanske..

Har idag

1. Deklarerat, finally. Försöker att inte deppa över att det på preliminäruträkningen stod att jag skulle få tillbaka 6,500 och nu, efter att jag fört in oskattade stimpengar och företaget, slutar kalaset på ett rungande 77:- i återbäring. HURRA!... där gick den lyckliga, ekonomiskt stillsamma sommaren.

2. Varit på banken, på brasan, övat harpa, haft prodgruppsmöte. Hann ändå med en del.

3. Ätit fiskpinnar.

4. Tittat på min vän Eriks konsert i scenisk framställning. Olika typer av opera, ibland hysteriskt roligt, i sällskap med Johan. Och jag drack till och med en öl efteråt på tangopuben, för att försöka glömma hur segt allting kändes under mitt svaga ögonblick på eftermiddagen.

5. Plankat ett Jimmy Giuffre avantgarde klarinettsolo och skrivit ner. Känner mig ändå lite lite nöjd eftersom det tog ungefär två timmar kortare än vad jag hade tänkt att det skulle göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar