Sidor

söndag, maj 12

Ett Riks-SMASK senare

Woaah återhämtningens dag.
För att göra en lång historia kort:
Ytterligare en lång repdag i fredags med god stämning trots antalet timmar. Enligt tradition (tydligen) hade vi även jäger i pausen under genomdraget vilket livade upp. Återföreningen med monitorsystemet och glädjen var stor.




Igår promenerade jag i solen bort till Berwald och kände att Östermalm äger, köpte kaffe på espresso house och gick i bara linne med väskan fylld av paljetter. 
Lång, lång dag men vi hade himla kul. Showen blev väldigt bra (och lång..!) och jag är otrooligt trött i rösten efter dessa dagar men det var verkligen roligt. Hade även sjukt kul på efterfesten då jag, tack och lov, lyckades hålla mig till att inte dricka för mycket stämbandsfrätande alkohol men dansade tills svetten rann. Jag kom i säng 20 i fem på morgonen med extremt värkande fötter. 
Dock är jag lite ledsen idag för röstens obefintliga välbefinnande. Jag lovar att jag varken skrek, sjöng eller pratade för mycket på festen och ändå är det katastrof idag, med tanke på alla repdagar och att det faktiskt blev en väldigt sen kväll. 
Jag ska vara helt tyst idag och be om mirakel till nästa vecka. Ledsen gubbe.

HAHA och jusste igår när vi skulle torrepa våra ytterst basic dansmoves hoppade jag exalterat vid ett tillfälle och slog då i benet i en metallvagn som man kör instrument på. Det gjorde ont, men jag tänkte inte så mycket på det utan bara typ "oj det gjorde ont. jag står lite på andra benet så går det nog över". Ett litet litet sår blev det men det var inte mer med det. 
10 minuter senare hade det svullnat upp en böld ovanför fotknölen så att det såg ut som att jag hade två fotknölar! Inte så bra.. Fick ändra planerna för kvällens skoval och hålla i räcket när jag gick i trappor resten av kvällen. På festen utvecklade jag en teknik för att hoppa upp och ner med vikten på bara ett ben, förutom när jag glömde bort att det gjorde ont. Idag är bölden borta men det är fortfarande svullet och ömt.


Idag ligger jag på soffan och gör inlämningsuppgiften i arrangering som har deadline ikväll. Det är svårt att vara ute i god tid när man har så mycket att göra att det inte är fysiskt möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar