Sidor

söndag, april 14

Uppoffringar som man gör.

Fin helg ändå!
Igår gav jag och Astrid Anna hennes födelsedagspresent – en dag i brittisk anda med oss, haha. Det var hur mysigt som helst och vi åt så många sorters kakor som möjligt på sturekatten.


Att äntligen hinna yoga igen har varit underbart. Känner mig ett med kropp och sinne igen.

Hade tänkt gå på fest igår men jag orkade inte och var tvungen att öva harpa. Kändes på sätt och vis tråkigt men påminde mig om att det är en av de många uppoffringar som man måste göra (och gärna gör av kärleken till musiken). Balansen mellan energi, att öva och att göra andra saker.

Idag har jag träffat Liselotte vilket var enormt mysigt. Och så har jag gjort grejer.
Så länge jag inte inser hur mycket som ska göras går det bra, för när jag får helhetssynen blir jag rädd och gör ingenting i chock. Det mest problematiska är att allting är så roligt.

Det är Neptunus som främst gnager i hjärnan. På söndag har jag satt nån slags deadline för alla arr och det är mycket kvar att göra, mycket detaljer som man annars lätt glömmer och noter som ska göras på låtar jag tidigare bara har haft handskrivet. Vi får se hur det går med deadlinen men vissa arr är viktigare än andra att de blir klara asap asap asap.
Totalt olägligt har jag precis lämnat min fas av komposition och arrangering och kommit in i den motsatta fasen då jag bara vill spela och sjunga.
Min enda önskan nu är att oviljan att skriva arr ska öka min effektivitet genom att jag inte vill tråka ut mig själv och därför kommer till beslut snabbare. Få det gjort bara för i helvete, Anna. RO ILAND BÅTEN.

Nästa vecka tänker jag att jag ska gå in i någon sorts manisk rytm. Chockera alla, inklusive mig själv, över den mänskliga produktiviteten. I alla fall i en vecka. Kom igen, du klarar det!
(i den jätteroliga appen PeppApp finns en mängd olika peptalks som man kan lyssna på för diverse tillfällen. känner att det saknas ett "inför din maniska vecka"-peptalk där).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar