Sidor

tisdag, april 9

Tisdagsreflektion

Att inte få sjunga är verkligen dödstråkigt.
Jag har pumpat mina cykeldäck – ett sant vårtecken. Det enda som är oroväckande är graden av värme jag lyckades alstra av att cykla hem den "långa" vägen från stureplan.

Jag har fått städa nu vilket gör mig lugnare, det enda dåliga är att när man städar går tiden åt till det istället för att arbeta.
Jag blir stressad av mängden social aktivitet i helgen – när ska jag jobba?
Ibland känner jag mig knäpp i huvudet som blir stressad av att inte hinna ha en arbetande helg pga ledigt influerade aktiviteter.

Jag är sämst på att göra sysslor som sammankopplar mina projekt och social kontakt. Alltså sämst.
Drabbas alltid plötsligt av okontrollerat dåligt självförtroende, vilket är sjukt då jag inte borde göra det.

Idag har jag, tror jag, skrivit klart blåskvintetten+sång. Det allra sista slutförandet är den tråkigaste fasen i komposition tycker jag. Musiken finns ju redan, det enda man har kvar är att specificera vad man menar med allt för att andra ska förstå. Gjorde det idag i alla fall.
Ligger i samma skede med mitt nyaste vokala stycke också vilket gör att jag har ett par tråkiga timmar av tonstädning framför mig. Inspirerande!..

Om man ska försöka se från den ljusa sidan kan jag ju säga att jag i alla fall har övat harpa duktigt idag. Det enda tråkiga var att jag inte kunde spela så länge efter att jag tog paus eftersom jag hade fått en blåsa på fingret annars. Party killer.

Önskar att jag kunde gå på yogan imorgon (längtar så mycket efter yoga men har ingen yogamatta och då kan man inte ens göra hemma) men samtidigt vill jag se Annas sista RML-uppspel. Blir ledsen av tanken på att inte få träna, och ännu mer stressad av helgen.
Eller alltså, jag är inte stressad som i "jag känner stress". Mer typ att jag blir lite tyngd och inte riktigt orkar andas och längtar efter att få göra mina toner.

Förövrigt lyssnade jag på RealGroup-skivan Stämning idag när jag städade. Den är verkligen enormt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar