Sidor

måndag, april 8

Lyssnar på flygplan och kvartsstaplingar

What up

Rösten mår ej toppen efter förra veckans stordåd så nu är det sångtystnad som gäller i ett par dagar.
Skrev klart Metamorfos-arret idag, sittandes i ljusgården med en kaffe eftersom jag fortfarande inte fixat någon ny kaffekanna till min bryggare hemma, och blev färdig ungefär fem minuter innan ensemblen började så det var PÅ HÅÅRET. Glädjande nog funkade det dock bra så det var kul, det enda tråkiga var att jag inte kunde vara med och sjunga själv. Inspelning med det om två veckor blir najs (mitt mission "bli vän med en slagverkare" måste alltså genomföras före detta (behöver fråga snällt om att få låna ett klockspel men får sociala spärrar och börjar se obehagliga scenarier framför mig varje gång jag möter en slagverkare i korridoren)). 

Annars?
Försöker hitta tillbaka till vad det är jag håller på med. Först en vecka Klövsjö och sen en vecka Smask – känns nu som att hela livet halkat efter. Har på något sätt ändå lyckats hålla igång det mesta musikaliskt men det råder en viss röra i mitt hem. Skulle behöva städas, tvättas, lagas mat (skaffas matvaror som inte bara är halv-/helfabrikat), styras upp och inte minst längtar jag efter att träna. Rutiner! Den flytande tillvaro jag hittills har befunnit mig i har onekligen sin charm men nu skulle det behövas just normala rutiner igen för att de kommande tre veckorna ska fungera på ett välmående och smidigt sätt. Vardag kontra helg, eget kontra annans etc.
Allt blir bra när jag har fått städa imorgon..

Hej hej



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar