Sidor

måndag, april 1

Hittepå-dagen

Annandag påsken, hemma i staden och ändå lite upplyft över att ha fått ett gäng trevliga dagar i Klövsjö, med gott sällskap och byte av miljö. Det är bra att se andra saker märker man, inte minst när man ska försöka vara kreativ i vanliga fall.

Att köra skoter var enormt roligt. Dessutom kom vi upp väldigt högt, där världen såg annorlunda och mer overklig ut och det enda man ville göra och också gjorde var att springa över det (något svårframkomliga) snölandskapet och ta sig till högsta möjliga punkt för att stå och andas. Då kan man höra musik!




Nu får det vara nog med snöbilder på ett tag eftersom min vår-längtighet är på sin topp. Tack vare tidsomställningen igår är det nu ljust sååå länge på kvällen vilket gör mitt hjärta lyckligt. 
Känner att jag måste hitta nya sätt att knuffa på den Stora Inspirations- och Effektivitetsvågen som jag åkt på senaste 1,5 månaden. Det första flödet var episkt bra men nu börjar kraften ebbas ut om den inte förnyas. 

Har idag legat på soffan väldigt mycket, men inte för att slappa inte utan jag har skrivit de två sista texterna till Neptunus. Två kortare kompositioner, en för Viktor och Henning och en till sångarna. 

Eftersom kaffekannan till min bryggare fortfarande är trasig har jag inte druckit kaffe idag. Bra, kan man tänka, eller inte. Funderar nu på att kombinera en eftermiddagspromenix i solen med att gå och köpa kaffe på EH.
Ikväll ska jag gå på jazzlab på fasching så om någon plötsligt skulle känna för att höra musik och vara där jag är kan jag varmt rekommendera detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar