Sidor

måndag, april 15

Dag 1

Dag 1 av den "intensiva veckan".
Vet att följande är tråkigt att läsa men jag behöver bekräftelse, av mig själv, genom att se i text.
  • Jobba på Brasan
  • Öva sång
  • Kolla in arr/skriva ut noter
  • Mentorsmöte
  • Rep med Johan
  • Arrangeringsensemble
  • Mailande/försök till repbokande etc
  • Öva harpa
  • (handla lite mat)
  • Skriva slutet (i alla fall tonerna i blåset) på arret på Ingen återvändo.
Imorgon är det inspelning i studio 1! Åtminstone tre, förhoppningsvis fyra beroende på hur bra det går, harplåtar och så Till vattnet. Känns faktiskt bra. Den stora mängden harpa jag har övat på senaste tre veckorna har verkligen gett resultat, både på så sätt att jag kommit in i musiken lite mer (min musik, som jag spelat i mer än ett år, var väl kanske på tiden lol) och fått väääärldens bästa valkar. 
Har velat kring huruvida jag ska spela och sjunga samtidigt eller ej, finns olika för- och nackdelar.

Sjunga och spela samtidigt: – blir förmodligen mer organiskt och mer så som det faktiskt låter på konsert.
Sjunga och spela separat:  – kan förmodligen spela tajtare och sjunga snyggare, dock med risk att jag spelar för mycket pga fullt fokus.

Tänker att jag ska prova samtidigt först och går det skitdåligt får jag väl göra en sak i taget.
Ser fram emot att spela med Johan! Det är himla kul.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar