Sidor

torsdag, mars 7

Tack tack tack tack!!

Jag har blivit tilldelad Ted Gärdestadstipendium 2013 och det känns helt underbart bra!

Helt fantastiskt!!
Skickade in min ansökan verkligen i sista sekund och helt utan förhoppningar om att få något. Tänkte att stipendiet nog egentligen riktar sig till folk som skriver pophits men tänkte att det enda musikaliska kriteriet som egentligen stod var att texten skulle vara på svenska och det har jag ju gott om, så JA JA jag skickar väl in nåt då. Att det sen kan resultera i något så bra..! 

Jag känner mig oerhört tacksam och även väldigt, väldigt glad i själen att de vågar ge stipendiet till någon som inte skriver poplåtar utan skickar in åttaminuters-epos med konstiga brus-breaks. 
Det är en person till som har fått det och vem denna är vet jag ännu inte! Stipendieutdelningen sker i samband med nationaldagsfirandet den 6e juni. 

För er som är lite insatta i vad jag skriver för låtar kan jag säga att det jag skickade in var Nyckel (datorpop med klusterkörer), Allt vi är (senaste stycket som jag skrev för fyrstämmighet) och 800 steg (en av harplåtarna som jag spelat både med Rasmus och Konrad och själv, men som jag demade med bara mig vilket bland annat innehåller ett visslingssolo).


Tack så hemskt mycket!
Allra gladast är jag för att harpan nu ser ut att kunna hända inom en snar framtid!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar