Sidor

söndag, januari 27

Partying, partying yeay

Eeeepiskt bra kväll igår!!
Ett riktigt party hemma hos Julia i Rinkeby (Rinkebieh) med i huvudsak mina klasskompisar utblandat med andra jazzfolk från ackis och (främst tyska) utbytesstudenter. Jag hade sjuuuukt roligt, klarade mig nästan helt ifrån att dricka alkohol och höll mig till den typiskt tyska drinkblandningen bananjuice+körsbärsnektar. Pratade förhållandevis mycket tyska(!) och fick höra att mitt uttal tydligen var väldigt bra men att om jag inte ansträngde mig för att prata mer monotont fick jag holländsk dialekt.
Jag har nog aldrig dansat så mycket på en hemmafest i hela mitt liv heller.
Det pendlade mellan partydans till Ponponpon och annat japanskt, tyska hits, diverse svenska klassiker, beatjazz som man kan dansa till, pardans till standards och sedan övergick allting gradvis, via en omgång macarena och las ketchup, till ca 20 minuter fridans till Våroffer.

Ja, med andra ord, jag hade en väldigt rolig kväll i oerhört trevligt sällskap. När jag åkte hemifrån hade jag som nån slags plan att ba "jag åker dit och är där i ett par timmar och åker hem vid 12 eller nåt så att det inte blir så sent". Vad som hände var att jag kom hem klockan fem på morgonen utan att vara full,  bara post dans-svettig och kände mig allmänt najs.

Idag har varit en väldigt ledig söndag då jag har ätit pizza och kollat på film, skrivit liiiitelite noter, tränat och haft ett kort spontanbesök av Peter och hans Anna. Oerhört bra och händelselös söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar