Sidor

måndag, januari 28

Låna noter

Om jag för ett par år sen, eller egentligen för inte alls så länge sen när jag tänker efter, hade gissat på vilken träningsform jag gillar förutom att springa (och rida, obviously) hade jag nog aldrig gissat på yoga. Alldeles för orörlig, alldeles för dåligt tålamod. Inte direkt fart och fläkt.
Därför känns det nu lite lustigt att konstatera att jag tycker att det är världens softaste grej. Efter att ha gått på vad som skulle kunna kallas yoga steg 1 ett gäng gånger nu vågade jag för första gången idag trappa upp och gå på yoga mer advanced. Det var sjuuhuukt jobbigt men verkligen najs och kul och jag längtar redan till nästa gång.
Det är så skönt att bara tänka på en enda sak, andningen, och också väldigt bra för min stela stackars kropp. Har blivit mycket rörligare på förhållandevis kort tid och skulle inte ha kunnat göra många av de övningar som vi gjorde idag när jag gick första gången. Kommer dock förmodligen att ha dödens träningsverk imorgon. Orkade knappt gå hem.


Gjorde idag en visit på biblioteket på ackis och lånade med mig en maassa skojiga noter. En del harpgrejer som jag vill titta på i övningssyfte och för att det är kul att spela på något fint, ett gäng sånger av Nyström och Webern eftersom jag skulle vilja utöka mina lite mer klassiska chops och gillar att sjunga mindre självklara grejer då, nåt studiepartitur och en bok om orkestrering. 

Måste dock säga att harpnoterna ligger lite jobbigt nära materialet för säckpipa. Det är ju som om de skulle vara relaterade på något sätt... huvva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar