Sidor

måndag, december 17

Vit som snö, kall som is

En till sak som jag glömt att nämna om Kina är att sista dagen, samma dag som vi åkte hem, åkte vi till en spaanläggning med varma källor! Det var fantastiskt! Man gick omkring på den stora, extremt fridfulla anläggningen och hoppade i olika heta bad med olika blommor/frukter/teer i som skulle generera det ena eller andra för ditt välbefinnande i sann kinesisk "long life"-anda. Det fanns även en bassäng med såna där fiskar som äter på en i, och till skillnad från när man gör fotbehandlingar med fiskar så låg man i med hela kroppen upp till huvudet och så kom fiskarna och åt, mest på fötterna men även på resten av kroppen. Det kittlades och kändes sjukt men var samtidigt hur skönt som helst. NÅGRA AV OSS, inga nämnda namn, tyckte dock att detta var helt hysteriskt och att det kittlades sönder och kaosade ur i fnissig panik i poolen så att de kringliggande extremt fridfulla kineserna måste trott att vi var europeiska grottmänniskor. 

Ja det fanns även en pool med olika typer av vattenmassage och elektrisk massage (!) i vatten, och riktig massage med människor, och olika sorters teer som man kunde dricka och olika sorters ångbastus med olika typer av örter i och allting var fantastiskt och jag har med mig en rosa badmössa därifrån. Det var onekligen en styrkande hjälp för att sova på planet sen på kvällen. Torbjörn hävdade, nästan lite upprört, att jag sov oavbrutet under tolvtimmarsflygningen, vilket bara nästan är sant.


Imorgon har jag två lektioner och sedan är det officiellt jullov! Wiie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar