Sidor

fredag, december 21

Om att sjunga med andra

Jag trodde att denna vecka skulle bli extremt lugn och "första jullovsveckan"-ig, men det blev inte riktigt så. Bland annat på grund av ett plötsligt och lite krävande men roligt sopraninhopp tis-ons. Ett ypperligt tillfälle att läsa noter och sjunga klassisk körsång. Det påminde mig om min uppväxt och hur mycket jag faktiskt har gjort den grejen, och att det ibland kan vara väldigt roligt just när man sjunger bra verk och med folk som är bra på att sjunga kör, och när man är så ensam om sin stämma att känslan av att "sätter inte jag det här kan hela lasset stjälpa" gör att allting blir roligare. Blev taggad på att göra den grejen lite oftare igen, faktiskt.
Sen det där med att jag har haft delar av Brittens A ceremony of carols på huvudet helt ohjälpligt och konstant på huvudet i två dagar är en annan sak. Det är i alla fall vacker musik, tack och lov.

Andra highlights är att jag körde mammas harpa och mormor till Uppsala i onsdags kväll för att titta på hennes konsert med Ann-Sofie von Otter där. Sen kväll efter en lång dag men det var en mycket fin konsert!
Och igår var Stora JulklappsShoppingdagen med Astrid vilket var både mysigt och krävande på samma gång.


Så idag är Stora Tvätt- och Städdagen. Fattar inte vad som har hänt med dagarna i december trots att jag inte har varit stressad i år. Man tycker att det känns oändligt lugnt kring den 10e men sen bara är det helt plötsligt den 21a och man har varken lyckats montera pepparkakshus, göra julgodis, baka eller grava lax. Whatevah. Det är viktigare att mysa. Men pepparkakshus och kolor har jag ändå någon slags ambition att lyckas med idag, haha. Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar