Sidor

måndag, december 31

En fin jullovsdag

Har nu bott i Tyresö i en vecka med undantag för fre-lör och det är fortfarande himla trevligt såklart.
Den 28e var en helt optimal jullovsdag då det även var bättre än allt annat att bo i trivsamma tyresö, med närhet till vänner och naturen. Käre Peter fyllde hela 23 år och det firades med pulkaåkning med varm choklad och överraskningstårta i Albybacken, och sedan middag på Vapiano och öl på irländsk pub med många så fina människor som jag tycker så mycket om och inte träffar ofta!



Waall-eee

Födelsedagsbarnet i egen hög person!

Nu kan jag inte sova och därför bloggar jag. Har jobbat sista inbokade jullovsdagen på Espresso House idag och det har varit trevligt, men då blir det jullov igen nu och då börjar tankarna snurra i oändlighet.

Hur länge ska jag ha jullov när lektionerna inte börjar förrän den 21a? Kanske en vecka, sen måste jag på riktigt STYRA UPP Neptunusprojektet. Säg att konserten är i maj, då har jag ungefär tretton arbetsveckor på mig att skriva klart och repetera allt. Tretton veckor. Är det rimligt?? 
Och sen det där med konserten. Stora eller lilla salen, det är frågan. Skämset över storhetsvansinne kontra vad som faktiskt förmodligen passar bäst till upplägget. 
Tiden är knapp, häpp häpp bestäm dig nu nu! STYR UPP DIG. Fan i slutändan blir jag så trött att jag ba WHATEVAHH och somnar, men sen är man där i samma förvirrade frågeställningar nästa kväll också. Idioti är vad det är att försöka förverkliga luddiga men storslagna visioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar