Sidor

söndag, augusti 12

Ytterligare en bra kväll på Glenn Miller

En fin sak hände igår kväll. Det var nämligen så att jag och min kompanjon JazzHallby (även ägare till bilden nedan) återupplevde april månad och gick till Glenn Miller, där det som alltid var sjukt varmt och trångt men najs, och lyssnade till det extremt eminenta bandet Graden/Agnas/Fernqvist som hade skivrelease, drack ölen och pratade med alla närvarande bekanta. 

Konserten var fantastisk, såklart. Jag hade till och med ett cry moment när en låt oförberett gick över till låten Maine Coon som jag har lyssnat på vad som känns som hur mycket som helst och, ni vet hur det kan kännas, det var redan starkt för hur bra jag tyckte att det var, och det var varmt och sommar och folk och jag hade en kall öl i handen och jazzhallby nästan vid min sida och allting kändes ganska bra och på nåt sjukt sätt samtidigt extremt melankolisorgligt och jag visste inte riktigt varför, lättnad och den dära "lida för konsten"-känslan samtidigt och jag vet inte allt, men det blev lite för mycket på en gång på samma sätt som jag kan börja gråta av nån slags konstig glädje när jag sprungit upp för mördarbacken, haha. Lite fint ändå, det är då man tycker att det är en bra sak att man lever och kan känna så många saker samtidigt.

Köpte skivan och den har spelats här hemma i morse, nu, och även i bilen idag. 
Himla fint, ni borde också köpa den allihopa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar