Sidor

tisdag, juli 24

Over the fields

Söndagen var en trevlig dag för då hängde jag i Tyresö med Helena och Bo. Vi var optimistiska och solade på altanen trots att det var moln typ 65 % av tiden. Fick använda mina ganska nyvunna kaffeskills och bjuda på latte i mammas fina loppiskoppar med blommor.


Kusin Sara har kommit till Sverige vilket uppmärksammades genom middag med henne och Farfar. Väldigt kul att träffa Sara såklart eftersom vi ses så sällan – det blir ju lätt så när man bor på olika sidor av Atlanten. 

Att sova i Tyresö gör att jag påminns om hur tyst det är där. Det tog ett par dagar att lära sig sova med öppet fönster hemma i lägenheten utan att väckas av ljud, men numera tycker jag bara att det är mysigt att lyssna på bruset innan jag somnar. Känslan av att det liksom pågår en värld utanför.


Igår kväll repade jag med mina kära sångarvänner hemma hos Viktor! Det gick bra och jag skrattade så mycket att jag fick svettningar. Tillställningen avslutades med "Efter kör"-burgare och "Efter kör"-öl, då vi lite random träffade musikteori-Charlie och hade ett glädjande möte. Det hela var mycket kul och bra på alla sätt trots att jag fortfarande hade ont i halsen. Det här med körhumor är något väldigt roligt att ha gemensamt.


För den som undrar är det här världens bästa dag idag och det var länge sen jag mådde såhär bra. Det är en helt egen dag – något som inte har hänt på en månad. Känns som att jag kan andas igen för första gången på hur länge som helst eftersom jag har varit så stressad på alla möjliga plan. 
Jag gör bara saker som jag själv vill göra, alltså har jag lyssnat/tittat på ett Hindemith-partitur, bytt en sträng och övat harpa på riktigt, sovit, kollat på Greys Anatomy, suttit i solen som visade sig en kort stund på innergården och läst tidning, tvättat håret och ätit frukostmat till lunch. Det känns så jäkla bra. 
Nu ska jag lära mig min looppedal en gång för alla yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar