Sidor

söndag, juli 8

Den åttonde juli

Är det inte konstigt hur ett tre månader långt totalt hål i kalendern kan fyllas så till den grad att man får skynda sig för att hinna göra sånt man måste?

Även om jag är oerhört glad över mitt jobb måste jag nog konstatera att det inte går att komma ifrån att det är roligare att vara ledig än att jobba.
Jag längtar efter att få ännu mer rutin så att det inte behöver gå så mycket energi åt att tänka ut när och på vilket sätt jag ska göra vissa moment.

Mitt ragg från last night, Anna, smög iväg från hemmet redan vid sju så jag har haft en lugn äta-frukost-och-titta-på-det-gråmulna-vädret-morgon. Övervägde att lyssna på någon mysig morgonmusik men då kände jag att det krockade med musiken i mitt huvud och blockerade den från att komma ut. Så jag spelade lite på den extremt ostämda harpan.

Snart, alldeles snart, ska jag snöra på mig skorna och cykla bort till spåren. Har inte vågat springa på en hel vecka eftersom jag tappade rösten, och jag längtar så väldigt mycket! Men det är också en sån sak som tar tid. Det är så mycket som man ska hinna göra och fixa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar