Sidor

tisdag, juni 26

Mitt första riktiga jobb (och dagen då jag stängde själv)

Så trötta är mina ben att de närapå talar till mig! "aj aj vi har överanvänts idag aj aj vi vill vila!". Jag gillar ändå verkligen grejen att ha ett jobb där man aldrig står stilla, och jag lär ju sova gott i alla fall!

Dagen började i Lill-Janskogen med invigning av nya skor!! MIIIH! Det var fantastiskt. Jag älskar att springa och jag älskar mina nya skor.


Från 11:30 var jag på jobbet för min sista 1,5 timmes trygghet, och från klockan 13 var jag för första gången själv i shoppen. Dagen har gått braa! Jag är lite stolt över mig själv. Jag inser att jag nog är minst dålig på att göra kaffe än så länge, vilket är bra. Sen har jag använt mig molto av den lilla charmådran som trots allt rinner någonstans i mig, redo att plockas fram för pressade tillfällen. Folk har varit snälla och förstående oftast.
Det tog två timmar att stänga pga min rutti-nivå.. Men! Jag klarade det! Positiva tankar!

Dock.
En liten kom ihåg-lista till mig själv:
  • Du bränner handen om du lyfter en av mjölkkannorna någon annan stans än i örat när denne står med kokvarmt vatten i sig.
  • Du bränner handen om du försöker stänga av ångan med högerhanden, och på så sätt tvingas hålla i kannan med din vänsterhand som håller runt om.
  • När du har gjort ovanstående tillräckligt många gånger kommer en lätt rodnad att uppenbara sig i din handflata. Den gör ont.
  • Om du sätter på ångan när pipen är ca 2 cm ovanför mjölkens yta uppstår en något explosionsliknande tillställning.
  • Om du i stress kör upp valfritt finger i någon av mjölkkannans kanter så att kanten kommer innanför nageln kommer du att uppleva ihållande smärta.
  • Undvik att lyfta stora skålar med sprickor i. Om du gör det kommer dessa att gå sönder på mitten och du kommer att skära handen på glas så att det börjar blöda.
  • Någon vill fylla på sitt coffee card och betala med rikskuponger? Inga problem! Jag ska bara gå in här på kontoret och skjuta mig själv!
  • Om du håller ångpipen utanför maskinen riktad mot dig själv, och sätter på ångan, kommer du att uppleva en uppfriskande varm och blöt känsla.

Kära Isbäck var förbi och hälsade på! Jag var så lycklig. Här är en bild som hon instagrammade.
Imorgon bitti upp och hoppa tidigt för utbildningbokning och grejer på huvudkontoret, imorgon eftermiddag jobba samma tid som idag. Hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar