Sidor

söndag, juni 3

Here's that rainy day

Årets två första sommarlovsdagar har varit sinnessjukt najsa. Det har ösregnat vilket är soft eftersom man då har anledning att göra ingenting inomhus.
Igår natt sov jag i tolv timmar, vaknade klockan 12 med känslan åh. vad ska jag göra idag?. som på beställning messade kära Josefin och ville ses och jag kunde säga ja! och så sågs vi en timme senare. Det var världens softaste sommarlovsdag.

Vi bakade kakor, åt kakorna, hängde vid fönstret. Gick en liten regnpromenad och köpte saker till kvällen och kom hem och blev sugna på att dricka rosévin och målade naglarna. Så himla mysigt.
På kvällen var det födelsedagskalas hos Astrid vilket var helnajs och jag har absolut ingen aning om hur tiden kunde gå så fort! Hade tur och sällskapade med Calle hem till Östermalm och kunde köra tumbrottning istället för att vara "ensampåhemvägen"-nervös.






Idag vaknade jag klockan 13 och hann gå upp och äta frukost innan det var dags att promenera bort till Östra Station för att möta käraste Lillebror som varit på klassresa. Vi har mysat hela den här regniga dagen och gjort ungefär ingenting på ett suupersoft sätt. Gått genom regnet för att hämta pizza, hyrt film, käkat kakor, hjälpts åt att spela diverse ipad och iphone-spel, legat i sängen och såsat. Gullebror!


Och det var den här helgen. Det har varit fantastiskt att softa sönder men nu börjar jag känna mig lite oproduktiv. Har därför planerat upp morgondagen till att vara supereffektiv och åstadkommande vilket känns jätteskönt. Ledighet är fantastiskt i lagom mängd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar