Sidor

måndag, juni 25

En midsommar

Midsommarafton var jobb på dagen och sedan skedde världens trevligaste och helt rätt lagom lugna kväll hemma hos familjen Lännerholm. Himla fina vänner man ibland fascineras över att man har.

Helgen var familjebetonad med sillunch och fotbollshäng och en heldag av bio och shopping med lillebror och kusin Emma som är här nu från amerikat. Jag upplevde total materiell lycka då jag hittade sjukt många fina och inte så dyra plagg. Även sjukt trevligt att träffa familj och släkt sådär som man gör vid högtider. Och sillfrossan inte minst!! Sill i mitt hjärta.

Har varit dålig på att ta bilder men här är i alla fall karlavägen på midsommaraftonsmorgonen. Kul för alla att det var så fint väder! Annat än vad man kan säga om nu..


Ja, och idag var en ledig dag då jag bara har gjort så sjukt trevliga saker för mig själv. Jag var bland annat på löplabbet och köpte nya skor!! Efter att mina fötter evigt har börjat somna efter 5-6 km kände jag att det nog var läge att köpa nya eftersom mina tidigare var fem år gamla. Jag är mycket glad och fick skorna till mycket föremånligt pris i förhållande till vad jag trodde att jag skulle behöva betala. Ser fram emot att inviga dem imorgon bitti!

Var även på biblioteket och lånade lite engelsk 1800tals-romantik, och hämtade en fin ittala-karaff som kom på posten – ett resultat av min brors kopiösa mjölkdrickande och mamma och Påls glada samlande av streckkoder. 
Och jag övade harpa duktigt, och skrev lite på en låt. Och gjorde andra bra saker som jag blev glad av att jag gjorde. Väldigt bra för att vara en väldigt regnig dag!

Imorgon ska jag för första gången vara själv på jobbet..!!! Skräckslagen och sjukt taggad på samma gång. Ser fram emot att göra kaffe igen för det är verkligen asroligt. Håll tummarna för att jag inte glömmer någons bagel i grillen eller räknar fel när jag ska banka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar