Sidor

måndag, juni 4

Bästa tillvaron

Åh jag älskar att göra saker på egen planering.

Dagen började med ut och springa, tack och lov utan regn. Kände mig som en närmiljöutforskare och sprang valhallavägen -> gärdet -> djurgårdsbrunn och tillbaka. Insåg att det finns hästar och öppna landskap där borta, sjukt najs känsla av att ha nära till landet haha. Fick även brutalmonchoflashbacks då jag kom till busshållplatsen djurgårdsbrunn och insåg att det var där vi gått av för att gå Hälsans Stig med södra precis i början av ettan. Det är en fin väg längs med vattnet tillbaka sen också.


Det är en inspirerande bra känsla att stå i vardagsrummet och stretcha och kolla på nyhetsmorgon sen när man kommit tillbaka.

Förmiddagen i övrigt har gått åt till att rannsaka skolans bibliotek som levererar än en gång. Sommarlån är en sjukt soft grej och jag har nu samlat på mig studiematerial för att kunna göra en av de alternativa små glada cirklarna på listan (pappret med glada cirklar) Saker som jag skulle kunna göra i sommar där det bland annat står Studera partitur. Feeeett.


Var även förbi Södra och hämtade harprelaterade saker och hann prata lite med fina Sussi. Nu har jag varit hemma och käkat lunch och vilat lite på soffan och druckit kaffe. Fortsätter dagens uppgifter med att lämna tillbaka en bok på östermalms bibliotek borta i fältan och sen tänkte jag öva lite harpa i skolan eftersom Harpi står på södra. På listan står även boka tvättid och städa lägenheten, vilket blir senare. 

Och nu fick jag höra att födelsedags-Astrid ska firas mera ikväll så då blir det en kort sväng förbi Gondolen, woooh hurra! Älskar måndagar. Älskar effektivt sommarlov.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar