Sidor

måndag, juni 18

Allt vi är

Jag är påväg, jag har vänt om
Jag är beredd att börja om
Hittade hem till där du var, 
men när jag kom fanns inget kvar

Allt det där som vi har sett,
tankarna vi bär.
Timmar tiden redan gett,
är det allt vi är?

Tänk om vi bara kunde bygga en bro,
en bro som reser sig mellan oss.
En evig länk,
en egen plats där vi möts halvvägs
och kan se allt som vi hade,
allt vi kunde varit.

Att allt det som gör oss två
inte finns hos dig
ska jag vägra att förstå
tills du möter mig.

Jag skulle vänta på dig.
Jag skulle vänta på dig där.

Hur kan det vara allt vi är?
Hur kan det vara allt vi är?

Som saltet i ett öppet sår finns du i mig vart än jag går,
mer än vad jag förstår.

Kom då hit och se mig nu
djupt i ögonen.
Var vi står vet bara du,
Du min kära vän

Vägen slutar här,
om det är allt vi är.


1 kommentar: