Sidor

torsdag, maj 17

Till I can hardly stay afloat


New Sound Made, aka folkfesten, är över för i år och det har visat sig hos mig genom att jag har varit helt KAOSARTAT trött hela dagen. Utmattning. Jag orkar inte göra någonting som jag borde göra, men det är okej. Jag har ätit fetaost och druckit cola och legat i fosterställning i soffan och tänkt över mitt liv. Anna och jag hade en mysig frukostmorgon och mamma var en ängel som hjälpte mig hämta HarpaBlå på kägelbanan, så nu är jag ensam hemma med två harpor.

Gårdagen gick bra och var väldigt trevlig! Pangaea spelade som ni vet vilket var kul. En väldigt konstig insikt var känslan av att "aah det här känns som vanligt!", vilken infann sig då jag fick sätta mig bakom harpan på When swans fall in love. Hur knäppt är det inte? Det ska inte kännas normalare att sjunga med harpa än att sjunga utan harpa. Knas att jag har vant mig så mycket vid det trots att jag haft kopiöst många fler gigs utan harpa än med sett över tid. 

Den här bilden har käraste Creekie tagit!
Efteråt var jag väldigt trött, men jag blev oväntat sjuuukt upplyft av två lite oväntade akter: 
Bäghfaze vilket var Hannes och Samuels fantastiskt fantastiska projekt av sax+ewi+pedaler och trummor i stil av dansvänlig improdubstep. Jag höll på att dö för att det var den perfekta blandningen av grejer som jag brukar leka med i datorn och impro, LIVE dessutom! Yeah jag blir taggad bara av tanken!
och sen var det helt fantastiskt upplyftande att se Per Mörner Ringström vilket var en helt fulländad enmansshow med sång/prat/piano i den optimala blandningen av poesi, musikalisk kvalitet, allvar och humor med sjukt hög grad av igenkänningsfaktor. Äejj shit jag var helt kaosglad efteråt.
Och massa annat fint såklart, som till exempel Rasmus band. Lika fint som man tror att det är.

När kvällen på kägelbanan var slut vid sisådär midnatt åkte jag och Anna då hem till trygga kära öfre och sov. Fint och bra avslut.

Försöker fånga upp livet nu men orkar inte riktigt. Satsar istället på att gå och lägga mig och hoppas på en mer givande arbetsdag imorgon. 
Återkommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar