Sidor

lördag, maj 19

Jag måste lura mig själv!

Fungerar ganska bra med skriveffektiviteten idag, framförallt jämfört med igår. Ganska dåligt jämfört med hur fort det hade gått för ett år sen. Insikten om hur intellektuellt förslappad jag blivit är lik känslan när man går baklänges jätteglad och går in i järnpelaren i ljusgården.

Försöker lura mig själv att tycka att det är najs genom att ha min fluffiga rosa morgonrock på mig och lyssna på bossaaa. Astrud Gilberto, har lyssnat på den här plattan sjukt mycket genom tiden. Hon sjunger stundtals falskt och ur time på ett tilltalande sätt.
Ett annan vinnande koncept är att ta paus för att måla naglarna i min mest bubbelgumsrosa färg. Nagellack är vardagsglädje. Funderar på att ta en promenad. Skulle vilja ligga i en park, men nej. Snart är det sommarlov yeah.



Bortsett från att jag verkligen sitter inne och pluggar fastän det är sol ute och man egentligen bara vill gå i solen och äta glass mår jag jättebra idag. Jag sov i elva timmar och är liksom inte överstressad fastän jag måste göra saker. Ikväll ska jag hem till Tyresö och ha BigSis-takincareofthechildren-häng med Erik och Saga. :) Pappa och Jessica är borta så det lär bli hämtmat, några extra varv i rondellerna och hoppa studsmatta. Smooth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar