Sidor

måndag, maj 28

Hur examinerad kan man egentligen bli?

Pjewh bristande effektivitet gör att jag har jobbat till precis just nu idag. Naajs i övrigt eftersom skoldagen gick ut på att repa i några timmar med ensemblen inför uppspel. Hann spela lite harpa mellan uppsjungning och rep bara för att det var roligt, och det känns som att det var ett tag sen jag var sugen på att spela bara för att det är roligt. Det var så himla najs. Man blir glad då!

Efter skolan hade jag tänkt åka direkt till brasan men när jag satt hemma och käkade päron och drack kaffe och klockan var fyra och det var mitt, ur ett kreativt perspektiv, favoritväder ute och plötsligt så kom det till mig och jag var tvungen att genomföra sången. Varifrån inspirationen till detta kom är väldigt komiskt men samtidigt fint – att en så till synes meningslös men ganska rolig sak ändå kan resultera i någonting faktiskt, som Hallby uttryckte sig så fint. Det känns i alla fall bra och som att jag har skrivit något väldigt verkligt. Det är väldigt inspirerande när man liksom får sånt flow att så mycket av musiken känns som färdig i huvudet, lite som en blixt från klar himmel. Texten är inte helt klar och inte strukturen heller men allt ska nog inte vara klart på en gång så det är bra.


Imorgon är en presterande dag för jag har två krävande examinationer och sen en intervju.. som kommer gå asbra. såklart. positivt tänkande (nej jag har bara lite ångest..). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar