Sidor

tisdag, maj 8

Det börjar bli grönt överallt nu

Igår var jag på en väldigt fin jazzlab-konsert på fasching med Pontus Häggblom kvartett och Gibraltar. Det var på det stora hela en väldigt härlig och vårig kväll med jazz och öl – en fantastiskt bra favorit som varit återkommande de senaste två veckorna.


Idag har varit fylld med insikt och spännande lektioner. Jag fick en stark aha-upplevelse då jag plötsligt fann mig själv, insåg jag, i föreläsningen och det handlade om alternativ på perspektiv på livet. Bitar föll på plats, men egentligen utan att dra någon slutsats. Det var mycket revitaliserande. Det är faktiskt väldigt intressanta tisdagar och onsdagar nu i sista perioden.

Det bästa var ändå precis nyss då jag efter skolan var så sjuukt sugen på att gå ut och springa och 40 minuter i grönskande skog gör så sjukt gott. Det känns som att allting har blivit så himla explosionsartat grönt på bara typ tre dagar. Fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar