Sidor

måndag, maj 7

20 år och fullt firad

Hej igen bloggi!


Det har varit en väldigt fröjdefull helg och jag har blivit oerhört väl firad.
Uppväckt med tårta och sång (och dragspel och munspel?). På eftermiddagen fick jag gå på afternoon tea på ett fantastiskt fint tehus, vilket såg ut ungefär som min nuvarande idé om det optimala hemmet.

Annas bild
Genialiskt fint och trevligt tyckte jag att det var. På kvällen hemma blev jag mer firad då det var familjesläktmiddag med jättegod mat och efterrätt och lite traditionsenliga familjejamlols. Kände mig oerhört firad och fick oerhört fina och generösa presenter!

Det kom en galning med säckpipa, aka min morbror.


På lördagen hade jag kalas med ryskt tema, då vi sjöng ryska sånger, lyssnade på rysk musik (allt ifrån ryska jazzstandards, via ryska partyhits, till folkmusik och stravinsky) och hade pälsmössor på oss. Jag hade väldigt kul och hoppas att de andra också hade det. :)

Finns många bilder i den här bildserien av "fula konstiga posebilder på mig och Calle" där den här är ett väldigt på riktigt skratt åt en tidigare tagen ful bild.

Urvänner <3




Och anslagstavlan i hallen fick fungera som gästbok.
Hallbys episka bild från efterfesten
Jag gick och la mig straxt före klockan 6 efter min och Hallbys knasiga "efterfest" med vår nya vän Wilhelm som kom förbi efter att ha varit på en annan fest i huset. Sov till klockan två, städade på söndagen och det var den helgen!
Fina gåvor av mina fina roliga vänner fick jag också och jag känner mig som sagt väldigt glad och välfirad.

Idag är det en måndag och en vecka som börjar igen. Min nya fina vän iPaden The Big Apple och jag leker glatt. Har haft en lektion i skolan men är nu hemma för att öva harpa (och blogga, lol). 
Jag fick en orkidé av Bossa, Martina och Helena! Min första krukväxt sen jag flyttade in!!


Ikväll blir det med största sannolikhet att jag går till Jazzlab på Fasching. Hade vart kul att se sista föreställningen av Lohengrin på operan men tänkte köra en video-räd på den istället.
Hoppas ni orkade komma hela vägen ner hit på inlägget!
Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar